تولد فرزند در دبی

در دبی، هر ۳.۵ ساعت یک کودک به دنیا می‌آید. اگر پسر یا دختر شما هم قرار است یکی از این کودکان باشد، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراحل پزشکی و متوسط هزینه زایمان در دبی، ادامه این مطلب را بخوانید.

هزینه زایمان در دبی

مراقبت‌های درمانی دولتی و خصوصی، که توسط اداره بهداشت دبی مدیریت می‌شود، استاندارد بالایی از مراقبت‌های پزشکی را ارائه میدهد. به دلیل زمان‌های انتظار کوتاه و کیفیت بالا، بانک جهانی، دبی را به عنوان دومین مقصد محبوب برای مراقبت های پزشکی در منطقه رتبه‌بندی کرده است.

هزینه زایمان در دبی با بیمه یا بدون بیمه چقدر است؟

داشتن یک نوزاد در دبی می‌تواند گران باشد. حتی اگر به مراقبت‌های دولتی دسترسی داشته باشید. هزینه هایی که باید انتظار آنرا داشته باشید:

  • بیمارستان دولتی: صورت‌حساب کلی بیمارستان برای خدمات قبل از زایمان و یک زایمان عادی: ۴,۰۰۰ تا ۷,۰۰۰ درهم
  • بیمارستان خصوصی: صورت‌حساب کلی بیمارستان برای خدمات قبل از زایمان و یک زایمان عادی: ۱۳,۰۰۰ تا ۲۲,۰۰۰ درهم

اگر بیمه خصوصی دارید، اطمینان حاصل کنید که پوشش برای زایمان را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: متوسط هزینه زندگی در دبی

هزینه‌های متوسط زایمان در دبی

دبی، به عنوان بخشی از امارات متحده عربی، از درهم امارات به عنوان واحد پولی و بانکی استفاده می‌کند. اگر می‌خواهید هزینه‌ها را مقایسه کنید و باید درهم را با ارز کشور خود مقایسه کنید، متاسفانه به دلیل نوسان مداوم ریال ایران نمیتوانم در این مقاله قیمت ها را به ریال تبدیل کنم.

متوسط هزینه های دوران بارداری، زایمان در دبی به دلیل کیفیت آن بالاتر است. برخلاف کشور خودمان یا حتی کشورهای غربی، جایی که ممکن است کل دوران بارداری را تنها با ۱ یا ۲ سونوگرافی سپری کنید، شما در دبی سونوگرافی‌های بسیاری خواهید داشت. انتظار داشته باشید هر ۲ هفته یک‌بار یک قرار ملاقات داشته باشید. همچنین باید یک آزمایش گلوکز اجباری برای غربالگری دیابت بارداری انجام دهید. به طور کلی، نیاز به بسیاری از آزمایش‌ها دارید که به شما کمک کند ، با آرامش خاطر از دوران بارداری عبور کنید، البته همه این آزمایش ها و مراقبت ها هزینه دارند.

بسیاری از بیمارستان‌ها در دبی پکیج‌های مراقبتی زایمان ارائه می‌دهند. پکیج‌های قبل از زایمان معمولاً شامل تمام آزمایش‌های لازم، ملاقات‌های پزشکی و اسکن‌ها می‌شوند. پکیج‌های زایمان هم شامل هزینه ای بستری مادر در بیمارستان و هزینه زایمان طبیعی و سزارین می‌باشند. قیمت پکیج‌های قبل از زایمان بر اساس مرحله بارداری در زمان خرید تغییر می‌کنند. یعنی هرچه دیرتر برای خرید اقدام کنید ، مسلما کمتر هزینه پرداخت میکنید. چون ویزیت‌ها و آزمایش‌های کمتری خواهید داشت. در اینجا برخی از هزینه های رایج مرتبط با مراقبت‌های قبل از زایمان و زایمان در دبی آورده شده است:

متوسط هزینه زایمان در دبیبیمارستان دولتیبیمارستان خصوصی
پکیج مراقبت‌های قبل از زایمان (ویزیت پزشک و آزمایش ها و سونوگرافی دوران بارداری۴٬۰۰۰ درهمدرهم ۵٬۶۰۰
زایمان طبیعی در بیمارستان۷٬۰۰۰ درهم۱۳٬۰۰۰ درهم
سزارین در بیمارستان۱۴٬۰۰۰ درهم۲۵٬۰۰۰ درهم
زایمان در خانه با ماماممنوع است

مراقبت‌های قبل از تولد در دبی با آنچه ممکن است در کشور خود انتظار داشته باشید متفاوت است. اگرچه زایمان در خانه در بعضی از کشورها نسبتاً رایج است، اما در امارات متحده عربی به طور قانونی اجازه داده نمی‌شود. ماماها اجازه کار خارج از بیمارستان را ندارند. اکثر بیمارستان‌ها در دبی بخش زایمان یا مرکز تولد دارند. برخی از بیمارستان‌ها حتی اجازه زایمان در آب را هم می‌دهند.

یکی دیگر از جنبه‌های منحصر به فرد زایمان در دبی، الزام ازدواج است. زایمان در امارات متحده عربی در صورتی که مجرد باشید، غیرقانونی است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که عقدنامه یا شهادتنامه ازدواج خود را آماده داشته باشید. اگر باردار هستید اما ازدواج نکرده‌اید، بهتر است ترتیبی را برای زایمان خارج از امارات متحده عربی بدهید.

مدت اقامت در بیمارستان برای مادران جدید در دبی

مدت زمان بستری در بیمارستان برای مادران در دبی بستگی به پکیجی هست که انتخاب می‌کنید. برای مثال، خرید پکیج زایمان طبیعی در بیمارستان آمریکایی دبی، اقامت دو روزه را برای مادر فراهم می‌کند. همان بیمارستان، برای زایمان سزارین، اقامت چهار روزه را در بیمارستان به مادران می‌دهد.

در دبی، بیمارستان‌ها مادران را تشویق می‌کنند که با نوزادان خود در اتاق باشند، به جای اینکه کودک را در بخش نگهداری نوزاد قرار دهند. پزشکان به تماس پوست به پوست و ارتباط مادر و نوزاد تشویق می‌کنند. بنابراین می‌توانید انتظار داشته باشید که طی مدت اقامت خود در بیمارستان با فرزند کوچکتان باشید. همچنین، مادران جدید حمایت گسترده‌ای برای کمک به شیردهی نوزاد خود خواهند داشت.

وسایلی که مادران باید هنگام تولد نوزاد به بیمارستان ببرند

در دبی، اکثر بیمارستان‌ها پوشک برای نوزاد فراهم می‌کنند، بنابراین نیازی نیست نگران آن باشید. اما برخی از مواردی که باید مد نظر داشته باشید:

  • پتوی نوزاد
  • لباس های راحت برای استراحت
  • لباس زیر
  • شارژر تلفن
  • تنقلات
  • لوازم بهداشتی
  • حوله‌های نرم

چه مدارکی برای زایمان در دبی نیاز دارم؟

شما باید این مدارک را با خود به در بیمارستان ببرید:

  • کارت بهداشت یا بیمه مادر (در صورت وجود)
  • عقدنامه یا شهادتنامه ازدواج
  • گذرنامه‌ها (مادر و پدر)
  • ویزای اقامت یا امارات ID برای هر دو والدین

تابعیت فرزندان متولد شده در دبی برای والدین غیر اماراتی

اگر شما یک شهروند اماراتی نباشید و در دبی صاحب فرزند شوید، فرزندتان تابعیت امارات را نخواهد گرفت. فرزندان متولد شده در دبی تنها در صورتی می‌توانند برای تابعیت اماراتی واجد شرایط باشند که پدر آنها شهروند امارات باشد. امارات متحده عربی اعطای تابعیت به خارجی‌ها را ترجیح نمی‌دهد و تابعیت دوگانه را به رسمیت نمی‌شناسد. در اغلب موارد، شما تنها در صورتی می‌توانید به عنوان یک شهروند در نظر گرفته شوید که ده سال یا بیشتر با یک شهروند اماراتی ازدواج کرده باشید. البته این امر پروسه پیچیده ای دارد و تضمینی بر آن نیست.

مرخصی زایمان در دبی

بر اساس قانونی جدید در اوایل سال ۲۰۱۷، زنانی که در شغل های دائمی تمام‌وقت یا پاره‌وقت در بخش دولتی کار می‌کنند، حق دارند تا ۹۰ روز مرخصی زایمان بگیرند. مادری که در بخش خصوصی کار می‌کند، مجاز به گرفتن ۴۵ روز مرخصی زایمان است.

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *