فیلم آموزشی کدنویسی مکان یابی الگوریتم متاهیورستیک ژنتیک متلب

,مقالات k-meansو قورباغه,دانلود رایگان فیلم آموزشی کد نویسی و حل مساله برای مهندسین مبتدی,کدنویسی متلب,الگوریتم de,مساله مکان یابی+متاهیورستیک,الگوریتم فرهنگی,انجام پايان نامه كارشناسي ارشد حسابداري,دانلود کد برنامه نویسی متل,نمونه کد الگوریتم ژنتیک در متلب و طرز استفاده از آن,کد تک هدفه آلگوریتم ژنتیک با متلب,download code matlab asexual reproduction optimization,دانلود نمونه برنامه متلب رتبه بندی فازی,دانلود رایگان پایان نامه ارشد الگوریتم ژنتیک,دانلود مثال ساده کدنویسی.

house-roof-hi6
  • الگوریتم­های ژنتیک

الگوریتم­های ژنتیک روش های جستجوی مبتنی بر اصول انتخاب طبیعی و ژنتیک می­باشند. متغیرهای تصمیم مربوط به یک مساله­ی جستجو را به­صورت رشته­هایی با طول محدود از الفبای کاردینالیتی خاص کدگذاری می­کنند. رشته­ها که حل مساله­ی جستجو می­باشند، همان کروموزوم[۱]­ها می­باشند، الفبا­ها همان ژن[۲]­ها می باشند و مقادیر ژن­ها، آلِل[۳] نامیده می­شوند.

  • مقداردهی اولیه: جمعیت اولیه راه حل های داوطلب معمولا به طور تصادفی از میان فضای جستجو ایجاد می­شود. با این حال، دانش مختص دامنه یا اطلاعات دیگر را می­توان به آسانی به کار گرفت.
  • ارزیابی برازندگی: به محض این­که جمعیت مقداردهی شد یا جمعیت فرزند ایجاد شد، مقادیر تناسب مربوط به راه­حل­های داوطلب ارزیابی می­شوند.
  • انتخاب: انتخاب، مقادیر برازندگی بالاتری به کپی­های بیشتری از راه­حل­ها اختصاص می­دهد و بنابراین مکانیزم بقای اصلح را روی راه­حل­های داوطلب انجام می­دهد. ایده اصلی انتخاب، ترجیح راه­حل­های بهتر نسبت به راه­حل­های بدتر می­باشد و بسیاری از فرآیند های انتخاب برای رسیدن به این هدف پیشنهاد شده­اند، که شامل انتخاب چرخ-رولت، انتخاب کلی آماری، انتخاب رتبه­بندی و انتخاب تورنومنت می­باشند.
  • اتصال: اتصال بخش­هایی از دو یا چند راه­حل را برای ساخت یک راه­حل جدید، احتمالا بهتر (یعنی فرزند)، با هم ترکیب می­کند. راه­های بسیاری برای انجام این کار وجود دارد و عملکرد شایسته آن به مکانیزم اتصال بستگی دارد. فرزندان تحت اتصال برای هر والد مشخص یکسان نمی­باشند و صفات والدین را به گونه ای جدید ترکیب خواهند کرد.
  • جهش: در حالی­که اتصال بر روی دو یا چند کروموزوم والد عمل می­کند، جهش به طور منطقه­ای و نه تصادفی راه حل را اصلاح می­کند. جهش معمولا شامل یک یا چند تغییر می باشد که برای صفات اعضا ساخته شده است. در عمل اتصال اگر دو والد (یا بدتر، کل جمعیت) دارای آلل های مشابهی در یک ژن مشخص باشند، در این صورت تقاطع یک نقطه­ای آن­را تغییر نخواهد داد. به عبارت دیگر، آن ژن دارای آلل مشابهی تا ابد خواهد بود. جهش برای مقابله با این مساله طراحی شده است تا جمعیت را متنوع کند و تضمین کند که جستجو در کل فضای جستجو امکان پذیر می باشد.

جایگزینی: جمعیت فرزند تولید شده توسط انتخاب، بازترکیب و جهش جایگزین جمعیت والد اصلی می­شود. بسیاری از روش­های جایگزینی مانند روش­های جایگزینی نخبه­گرایی، جایگزینی نسل و جایگزینی حالت پایدار در الگوریتم­ها مورد استفاده قرار می­گیرند.

Rate this post
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *