استفاده از کیسه پارچه ای در فشن و مد پایدار

استفاده از کیسه پارچه ای در فشن و مد پایدار یکی از راه هایی است که با استفاده از آن می توانیم به محیط زندگی خود یاری برسانیم. باور کنید داشتن یک مد پایدار کار سختی نیست و شما می توانید به راحتی با استفاده از آن به کره زمین کمک کنید. داشتن یک مد پایدار باعث می شود که تاثیر منفی شما رویی محیط زیست و افرادی که در این صنعت کار می کنند کاهش پیدا کند یا به طور کل قطع شود. امروزه از کیسه های پارچه در مد و فشن بسیار استفاده می شود. به همبن دلیل در این مقاله به برسی دلیل این که چرا باید یک پارچه وب انتخاب شود می پردازیم.

برای داشتن یک زندگی بر مبنای الگوی فشن و مد پایدار می توانید از نکات زیر پیروی کنید:

پیشنهاد می کینم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت کیسه پارچه ای از صفحه چاپ روی کیسه پارچه ای دیدن فرمایید

۱٫ خرید کمتر و باکیفیت تر

عاقلانه ترین راه خرید کردن این است که محصولاتی را بخرید که بالاترین کیفیت را داشته باشند. در این صورت نیاز کمتری به خرید لباس های جدید خواهید داشت و می توانید برای مدتی طولانی از لباس با کیفیتی که خریده اید استفاده کنید. شما می توانید قبل از اقدام به خرید از خود این سوالات را بپرسید:

چرا این لباس را می خواهم بخرم؟

آیا واقعا به خرید این لباس احتیاج دارم؟

آیا قرار است این لباس را حداقل برای ۳۰ بار بپوشم؟

امروزه استفاده از بگ های پارچه ای در بین بخش های مختلف جامعه از طرفداران زیادی برخوردار می باشد.

استفاده از کیسه پارچه ای در فشن و مد پایدار

۲٫ خرید از برندهای مد پایدار

برخی از برند ها و تولید کنندگان پوشاک، پایدار هستند. این موضوع به این معنی است که این برند ها با در نظر گرفتن فاکتورهای مهمی محصولات خود را تولید، بسته بندی و توزیع می کنند. در ادامه به یک سری از این فاکتور های مهم نگاه می کنیم:

کاهش ضایعات

استفاده از مواد بازیافتی

وضعیت مطلوب نیروهای انسانی

کاهش مصرف آب

دیگر شرایط زیست محیطی

۳٫ خرید پارچه های دست دوم

امروزه وبسایت ها و پلتفرم های زیادی در سراسر دنیا موجود هستند که می توان داخل آن ها پارچه های دست دوم را خرید یا به فروش رساند. از جمله این لباس ها می توان به کیف و ساک ها اشاره کرد. بنابراین دسترسی به لباس های دست دوم امروزه بسیار راحت تر از قبل است. شما می توانید هنگامی که قصد خرید لباسی را داشتید ابتدا به یکی از این وبسایت ها سری بزنید. اگر لباس دست دوم را به جای لباس های نو خریداری کنید عمر مفید هر لباس افزایش پیدا می کند. همچنین از نظر اقتصادی نیز این کار برایتان به صرفه خواهد بود.

۴٫ کرایه لباس

اگر به دنبال تهیه یک لباس برای یک مراسم خاص هستید می توانید یک گزینه دیگر به نام کرایه کردن لباس را نیز در نظر بگیرید. معمولا لباس هایی که برای یک جشن یا مراسم خاص می گیریم یک بار پوشیده می شوند و دیگر از آن استفاده نخواهد شد. بنابراین بهتر است به جای خرید یک لباس و پوشیدن آن برای یک دفعه و نگه داشتنش در کمد خود، یک لباس را کرایه کرده و آن را فقط یک بار بپوشید. این موضوع باعث می شود که کمد شما از لباس های یک بار مصرف شده پر نشود و همچنین هزینه های شما کاهش پیدا کند. علاوه بر این رعایت این موضوع باعث کاهش آسیب به محیط زیست می شود. کیف ها و ساک های پارچه ای ازجمله لباس هایی می باشند که می توانید کرایه کنید.

۵٫ دوری از برندهایی که سبزشویی می کنند

سبز شویی به این معناست که یک سری افراد و برند ها ادعا می کنند که دوست دار محیط زیست و طبیعت هستند یا به اصطلاح یک برند سبز می باشند. اما در باطن این برند ها هیچ اهمیتی برای رعایت موارد مد پایدار و مراقبت از محیط زیست قائل نیستند. دلیل ایجاد این معضل این است که برند های زیادی با دیدن توجه و اهمیت دادن مردم به موضوعاتی نظیر مراقبت از محیط زیست، سعی می کنند افراد زیادی را با نشان دادن خود به عنوان یک برند دوستدار محیط زیست جذب کنند. این برند ها با استفاده از کلماتی مثل طبیعت، سبز، پایدار و … مخاطبین را گول می زنند و سعی می کنند مشتریان خود را افزایش دهند. کیسه های پارچه را می توان چندین بار شست و مورد استفاده قرار داد. برای شستن آنها از سبزشویی استفاده نکنید.

۶٫ شناخت انواع جنس پوشاک

یکی از اصولی ترین پایه های فشن و مد پایدار استفاده از موادی است که به محیط زیست آسیب نمی رساند. به طور کلی باید سعی کنید از پارچه هایی که از مواد مصنوعی استفاده شده اند استفاده نکنید. یکی از این مواد پلی استر است که حدود ۵۵ درصد تمام پارچه های تولید شده در جهان را تشکیل می دهد. دلیل این موضوع مشتق شدن این مواد از سوخت های فسیلی است و همچنین تجزیه شدن آنها پس از مدتی بسیار طولانی.

قطعا می دانید که هر ماده ای برای ساخته شدن به فرایندی احتیاج دارد. مثلا هر گیاه به میزان آب متفاوتی نیاز پیدا می کند. می توان اضافه کرد که کتان ارگانیک نسبت به کتان معمولی آب کمتری مصرف می کند و همچنین در روند تولید آنها از آفت کش های مضر استفاده نمی شود.

۷٫ تحقیق در مورد شرایط تولید

افرادی که در روند تولید پارچه های ما دست دارند، حق و حقوقی دارند. آنها باید دستمزد منصفانه ای دریافت کنند. همچنین مهم است که در شرایطی مناسب و با ایمنی مطلوب کار کنند. بنابر این می تواند به دنبال برند هایی بروید که سیاست های خود را در مورد نیروی کار و شرایط کاری و دستمزد هایشان پنهان نمی کنند.

۸٫ دوری از مواد شیمیایی

در روند تولید لباس ها از مواد شیمیایی آسیب زای زیاد یاستفاده یم شود. از این مواد در روند تولید، رنگ آمیزی و دیگر مراحل ساخت لباس ها استفاده می شود. در نتیجه این مواد شیمیایی می توانند آبراه های محلی را آلوده کنند. همچنین کار با مواد شیمیایی می تواند برای کارگران صنعت خطرناک باشد. برای همین باید هر تولید کننده پوشاک الزاماتی را در مورد میزان و نحوه استفاده از این مواد شیمیایی رعایت کنند.

۹٫ بررسی میزان آب مصرفی

تولید منسوجات سالانه حدود ۹۳ میلیارد متر مکعب مصرف آب دارد. این میزان با یک استخر شنای المپیکی برابری می کند. بنابر این تک تک ما باید نسبت به ردپای لباس های خود دقت به خرج دهیم و آن را کنترل کنیم. ردپای آب معادل میزان آبی است که در فرایند تولید یک لباس استفاده می شود. این استفاده ممکن است در مراحل مختلف از جمله زراعت و رنگرزی باشد.به طور مثال می توانید از کتان ارگانیک که آب کمتری مصرف می کند به جای کتان معمولی استفاده کنید. همچنین یک سری رنگ وجود دارند که استفاده از آنها به میزان قابل توجهی مصرف آب را کاهش می دهد.

۱۰٫ مراقبت از پارچه ها و سک های خود

یکی از مفید ترین کارهایی که می توانید برای مراقبت از محیط زیستی که در آن زندگی می کنیم انجام دهید مراقبت کردن از کیف و ساک پارچه ای خود است. شما می توانید با مراقب از ساک های خود بودن طول عمر آنها را افزایش دهید. هر لباسی میزان زیادی انرژی و آب و … برای تولید شدن نیاز داشته و شما نمی توانید با استفاده کوتاه مدت از این لباس ها آن ها را دور بیاندازید. به همین دلیل باید به طور دقیق از ساک های خود مراقبت کنید تا زود کهنه نشوند. در صورت آسیب دیدگی نیز می تواند لباس خود را تعمیر کنید. حواستان باشد که زیاده روی برای شست و شو ،پارچه را فرسوده می کند و باعث افزایش مصرف آب می شود.

۱۱٫ کاهش تولید میکروپلاستیک

هیچکس در دنیای امروزی نمی تواند به طور کامل از مواد مصنوعی دوری کند. نایلون و پلاستیک دو مورد از مواد مصنوعی ساخته شده از نفت هستند که هر دو در زندگی روزانه ا کاربرد بسیار زیادی دارند. از نایلون و الاستین برای ساخت لباس های ورزشی و همچنین لباس های زیر استفاده می شود تا قابلیت کشسانی به آنها ببخشد. قاعدتا نمی توان به طور کلی این محصولات را از زندگی خود حذف کرد. شستن هر کدام از این لباس ها باعث آزاد شدن میلیون ها میکروپلاستیک در آب ها شده و به اقیانوس ها راه پیدا می کند. این موضوع باعث آسیب رسیدن به حیات دریایی شده و می تواند باعث آسیب های جبران ناپذیر به موجودات دریایی شود. شما میتوانید با استفاده از فیلتر های میکرو پلاستیک و گذاشتن آنها در ماشین لباس شویی میزان زیادی از میکروپلاستیک ها را به آن جذب کنید.

کره کوچک و زیبایی که بر روی آن زندگی می کنیم هدیه و امانتی است که فقط برای مدتی در دست ما خواهد بود. برای همین باید به تک تک کارهای خود توجه کنیم تا بتوانیم میزان آسیب به این کره خاکی را به حداقل برسانیم. برای اینکه با لباس های خود به طبیعت و زمین آسیب وارد نکنید می توانید به فشن و مد پایدار و قوانین آن توجه کنید و زندگی خود را با توجه به آنها پایه ریزی کنید.

تهیه شده توسط شرکت چاپ جاوید

Rate this post
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *