استفاده از کیسه پارچه ای و کمک به محیط زیست

استفاده از کیسه های پارچه ای راهی آسان برای محافظت از محیط زیست می باشد. استفاده از این راه حل کری عملی و بسیار مقرون به صرفه می باشد . استفاده از این کیسه ها به جای استفاده از کیسه های پلاستیکی به دلیل تجزیه پذیری و بازگشت سریع آنها به محیط زیست باعث کاهش الودگی و صرفه جویی در انرژی مصرفی برای بازیافت و بازگشت مواد به محیط زیست می باشد. همچنین این کیسه ها به دلیل آنکه توسط افراد مختلف جامعه در مدت زمان زیادی مورد استفاده قرار می گیر خود به تنهایی باعث کاهش شم گیر مصرف انرژی می شود.

پیشنهاد می شود از صفحه چاپ روی کیسه پارچه ای دیدن فرمایید.

استفاده از کیسه پارچه ای

برای ساخت بسیاری از کیسه های پارچه ای از موادی مانند جوت، کنف، پنبه یا بامبو استفاده می شود این مواد در صنعت چاپ به عنوان ناجی محیط زیست شناخته می شود و جایگزین بسیار خوبی در برابر کیسه های پلاستیکی محسوب می شوند. حتی پرورش برخی از این مواد مانند پنبه توانایی این را دارند که گازهای گلخانه ای تولید شده توسط مواد شیمیایی را به اکسیژن که برای موجودات محیط زیست لازم می باشد تبدیل کنند. البته به این نکته نیز باید توجه کرد که در تولید برخی از کیسه های پارچه ای از پلاستیک استفاده می شود حتی این کیسه ها از کیسه های ای که به طور کامل از پلاستیک تولید میشوند نیز بیار بهتر است. جنس این کیسه ها پلی پروپیلن می باشد که اغلب از بطری‌های پلاستیکی بازیافتی ساخته می شوند.

خوبی استفاده از کیسه های پارچه ای محکم و با دوام بودن آنها است به شکلی که تا زمانی که از این کیسه ها استفاده می شود نیاز به استفاده از کیسه های یکبار مصرف پلاستیکی نمی باشد. این نیاز کاهش یافته برابر است با تولید کمتر و در نتیجه منجر به اصلاح اشتباهاتی که کیسه های پلاستیکی یکبار مصرف ایجاد می کنند می شود.

برای تولید و استفاده از کیسه های پارچه ای از مواد تجزیه پذیر استفاده می شود

برای ساخت کیسه های پلاستیکی از مواد نفتی استفاده می شود تجزیه این مواد و بازگشت آنها به محیط زیست به بیش از ۵۰۰ سال نیاز دارد به همین دلیل هم به این ن.ع کیسه ها تجزیه ناپذیر می گویند همچنین تجزیه این مواد باعث انتشار گازهای گلخانه ای می شود که برای محیط زیست بسیار مشکل آفرین می باشد. ولی برای تولید کیسه های پارچه ای از مواد تجزیه پذیر استفاده می شود موادی مانند جوت و پنبه . زمانی که این مواد را در داخل طبیعت رها می کنید بعد از چند سال به طور کامل به چرخه ی محیط زیست وارد می شوند.

استفاده از نفت برای تولید پلاستیک کاری بسیار مشکل است زیرا برای تولید نفت میلیونها سال نیاز می باشد ولی برای تولید پنبه فقط کافی است چند ماه صبر کنید و پس از برداشت محصول نهایی زمین را برای کاشت دوباره محصول آماده کرد . این یکی دیگر از مزیت های استفاده از کیسه های پارچه ای می باشد. با استفاده از کیسه پارچه ای و به حداقل رساندن نیازی که تولید کیسه پلاستیکی را کاهش میدهد، منابع تجدید ناپذیر بیشتری برای استفاده برای مقاصد دیگر وجود دارد.

استفاده از کیسه های پارچه و تولید زباله کمتر

یکی از مواردی که باعث شده است تا استفاده از کیسه های پارچه ای در بین مردم رواج زیادی پیدا کند استفاده چندباره از این کیسه ها می باشد. ساختار این کیسه ها به شکلی می باشد که می توان به دفعات زیادی از آنها استفاده کرد و آن هم مقاومت بالای الیاف استفاده شده در این نوع کیسه های می باشد.

برای دیدن نمونه کیسه های پارچه ای از سایت چاپ جاوید دیدن فرمایید

Rate this post
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *