تور تفلیس یا استانبول؟ نوروز کجا سفر کنیم؟

 

بسیاری از مردم در روزهای نزدیک نوروز به فکر یافتن تور و سفر به مناطق دیدنی و کشورهای دیگر هستند. البته که در میان کشورهایی که برای سفر نوروزی انتخاب می شوند سفر به کشورهایی مانند ترکیه و گرجستان به دلیل نداشتن نیاز به ویزا از تقاضای بیشتری برخوردار است. استانبول پایتخت کشور ترکیه در تعطیلات نوروزی مقصد بسیاری از مردم است. تفلیس نیز پاتخت گرجستان است و گردشگران نوروزی بسیاری را به سوی خود می کشاند. سفر به هر دو شهر به دلیل نزدیکی فرهنگی به کشورمان بسیار جذاب است. تور تفلیس و تور استانبول هر دو برای نوروز پر از هیجان و لذت هستند. در ادامه به تفریحات این دو تور می پردازیم تا با مقایسه آن ها بتوانید بین تور استانبول و یا تفلیس با توجه به شرایطتان بهترین انتخاب را داشته باشید.

تور استانبول ترکیه و تفریحات آن

برای سفر به استانبول ترکیه باید توجه داشته باشید این شهر شهر بسیار گرانی است. برای کم کردن هزینه ها می توانید هتل های نزدیک میدان تاکسیم را انتخاب کنید. در ادامه به سه مورد از تفریحاتی که در این تور بسیار پرطرفدار است اشاره می کنیم.

دریاچه چلیدر

دریاچه چلیدر یکی از جذاب ترین مناطق تفریحی در منطقه آناتولوی و در شمال شرقی استانبول است. این دریاچه دومین دریاچه آب شیرین در این منطقه است و در محدوده استان اردهان واقع شده است. تفریحات ساحلی و قایق سواری این منطقه در تابستان و بهار بسیار معروف است. در زمستان نیز تفریحاتی مانند سورتمه سواری روی دریاچه یخ زده گردشگران بسیاری را جذب می کند. وجود رستوران ها و کافه های دنج در اطراف دریاچه و سرو غذاهای بین المللی و محلی ترکیه در این منطقه پس از تفریحات آن بسیار دلچسب است. تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای لذت بردن از این دریاچه زیبا است.

بالن سواری

بالن سواری از تفریحات خاصی است که در همه فصل ها زیبایی خود را دارد. در ۷۵۰ کیلومتری شهر استانبول منطقه توریستی کاپادوکیا وجود دارد. این منطق ارتفاعات زیبایی دارد که بر اثر فوران آتشفشان ها به مرور زمان به وجود آمده اند. تپه های رنگی این منطقه آن را مانند نقاشی کرده است. دیدن این زیبایی از ارتفاعات بسیار جذاب است. با سوار بر بالن هایی که در این منطقه وجود دارند پروازی آرام همراه هیجان را تجربه خواهید کرد.

تله کابین پیر لوتی

تله کاپین پیر لوتی در محله ایوب استامبول از تفریحات دیگری است که می توانید در تعطیلات نوروز از آن لذت ببرید. در این تله کابین ها افرادی در گروه های ۸ نفره سوار می شوند و به ارتفاعات این منطقه می روند و پس از رسیدن از رستوران ها و کافه های این منطقه در کنار تماشای مناظر زیبای شهر بهره می برند.

تور تفلیس و تفریحات آن

تفلیس شهر زیبا با بناهای تاریخی و معماری خاص است. در این شهر بناهایی با معماری قرون وسطایی نیز وجود دارد که شما را به وجد می آورد. در ادامه به سه تفریح پرطرفدار تور تفلیس اشاره می کنیم.

حمام گوگردی گولو

حمام هایی به سبک سنتی و خزینه ایی با آب های معدنی در این شهر گردشگران زیادی را به سوی خود جذب کرده است. این حمام ها در واقع چشمه های آب گرم هستند که خواص درمانی برای بیماری هایی مانند بیماری های مفاصلی، انواع آرتوروزها، بیماری های پوستی دارند. املاح موجود در این آب ها حس آرامش و تسکین دارد. در این حمام ها وای رایگان، کافه و رستوران نیز وجود دارد. بعد از یک آب تنی دلنشین با غذاهای محلی شهر تفلیس حسی پر از آرامش را به یادگار بگذارید.

بالن سواری در تفلیس

در تفلیس نیز مانند استانبول می توانید از بالن سواری لذت ببرید. سایت پرواز بالن ها در شهر تفلیس است و با سوار شدن بر بالن ها می توانید این شهر را از ارتفاعات آن ببینید. بالن ها ظرفیت ۲ تا ۲۴ نفر دارند. در داخل بالن ها پذیرایی های مختلفی می کنند. دیدن شهر و آسمان آبی در کنار صرف غذا و نوشیدنی در ارتفاعات یکی از جذاب ترین حس هایی است که تجربه می کنید.

تله کابین سواری در شهر تفلیس

تله کابین سواری نیز از تفریحات مشابه تور استانبول در تفلیس است. دیدن مناظر شهر ها از بالا می تواند بسیار متفاوت باشد. تله کابین شهر تفلیس از مکان های تفریحی شلوغ شهر است. این تله کابین از پایین قلعه تا قلعه ناریکالا امتداد دارد و چشم انداز بسیار زیبایی برای مسافران نوروزی دارد.

انتخاب بین تور تفلیس و یا استانبول در نوروز بسیار سخت است. بهتر است با توجه به شرایط خود و مراجعه به سایت سفرمی یکی از این دو را برای تعطیلات نوروز انتخاب کنید و از همین حالا برایش برنامه بریزید.

Rate this post
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *