صفر تا صد آزمون ایلتس

IELTS (ایلتس) مخفف International English Language Testing System نظام بین المللی ارزیابی زبان انگلیسی بوده. یکی از آزمونهای معتبر زبان انگلیسی است که در سراسر دنیا برگزار میشود. ایلتس در واقع آزمونی بریتانیایی است. از این نظر در تقابل با تافل (TOEFL) که یک آزمون آمریکایی است قرار میگیرد. این آزمون توسط دانشگاه کمبریج انگلستان شورای فرهنگی بریتانیا در کنسولگری انگلستان و مرکز ایلتس استرالیا یا سازمان سازمان IDP استرالیا در حال برگزاری است. آزمون ایلتس از ۴ بخش شنیداری Listening خواندن و درک متون (Reading)، نوشتاری (Writing) و مکالمه (Speaking) تشکیل شده است.

آزمون ایلتس دارای دو نوع آکادمیک (Academic) و عمومی (General) است. نمره بندی این آزمون از ۰ تا ۹ سطح را شامل میشود که نمره ی قبولی یا ردی برای این آزمون وجود ندارد اما به طور معمول سطح ۵ نمرهی متوسط و ۶ به بالا خوب تلقی میشود. لازم به ذکر است که نمره قبولی و نوع آزمون ایلتس با توجه به نوع مهاجرت فرد یا نیاز وی مشخص میشود جهت مهاجرت از طریق کار یا سکونت یا ازدواج معمولاً نمره ی ایلتس General و جهت ورود به دانشگاهها نمره ایلتس Academic از فرد متقاضی خواسته میشود. بعنوان مثال دانشگاه کمبریج، دانشگاه اکسفورد و دانشگاه هاروارد حداقل نمره سطح ۷ از ایلتس آکادمیک را میپذیرند.

اهمیت ایلتس

آزمون ایلتس از اعتباری بین المللی برخوردار میباشد این امتحان معیاری است جهت سنجش دانش زبان انگلیسی اشخاصی که میخواهند در کشورهای انگلیسی زبان درس بخوانند کار کنند و یا به آن کشورها مهاجرت نمایند بسیاری از دانشگاهها در کشورهای مختلفی همچون کانادا انگلستان، استرالیا، نیوزلند و آمریکا امتحان ایلتس را به رسمیت میشناسند همچنین جهت مهاجرت به کشورهای ،کانادا استرالیا و نیوزلند داشتن مدرک ایلتس الزامی است.

این امتحان در بیش از ۲۷۰ مرکز امتحانی واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار میگردد. شرکت کنندگان در امتحان ایلتس به طیف وسیعی از سوالات بسیار ساده تا بسیار مشکل پاسخ میدهند نمره ی هر بخش از امتحان بین صفر تا ۹ میباشد. نمره کلی امتحان با معدل گیری از نمره چهار بخش امتحان محاسبه می گردد. در کارنامه ایلتس علاوه بر نمره ،کلی نمره ی هر بخش بطور جداگانه ذکر میشود. تعبیر هر کدام از نمره های صفر تا ۹ مطابق جدول زیر صورت می پذیرد:

رتبه اول منبع آمادگی ایلتس:

دوره جامع خانه ایلتس

شکی نیست که دوره فشرده ۶ ماهه خانه ایلتس، به ساده ترین شکل و با جریانی روان و زیبا، ایلتس را آموزش می دهند.چکیده ی تمام آن چیزی است که یک متقاضی ایلتس احتیاج دارد. این مجموعه می تواند شما را به نمره ۷٫۵ آیلتس برساند.

ویژگی های منصر به فرد:

آموزش ۱۰۰ % تضمینی ایلتس با ضمانت نامه

صفر تا صد نکات ایلتس + ۱۰ مرحله آزمون نکته و تست + درسنامه جامع تا نمره ۷٫۵

عودت کامل وجه در صورت عدم نتیجه. خانه ایلتس تا این مقدار ار کیفیت دوره ایلتس خود مطمئن است.

برای اولین بار در ایران پاسخنامه کاملا تشریحی برای reading های ایلتس

جلسات آنالیز و منتورینگ هفتگی خصوصی speaking + تصحیح writing

خلاصه هر آنچه نیاز دارید را با بیش از ۸ سال سابقه درخشان در ایلتس و با بیش از ۵۰ هزار شرکت کننده برای شما فراهم کردیم

دفترچه منحصر به فرد ۴ یا ۶ ماهه

 

 

برای یادگیری هرچه بهتر ایلتس و موفقیت ۱۰۰ % در ایلتس وارد لینک شوید

 

 

اهمیت نمره آیلتس

هر دانشگاه برای پذیرش متقاضیان حداقل نمره ای را مشخص میکند و اکثر آنها حداقل نمره کلی ۶/۵ را میخواهند بطوریکه نمره هر بخش هم از ۶ کمتر نباشد. البته این قاعده کلی است و هر دانشگاه شرایط خاص خود را دارد.

در روز امتحان ابتدا به سوالات Listening سپس به سوالات Reading و بعد به سوالات Writing پاسخ خواهید داد تاریخ و ساعت برگزاری قسمت Speaking در روز امتحان به شرکت کنندگان اعلام میشود و معمولاً امتحان Speaking از عصر روز امتحان شروع شده و بمدت ۵ روز ادامه می یابد.

نکات مهم آزمون ایلتس

تمامی مراحل کتبی امتحان باید با مداد نوشته شود و داوطلبان اجازه استفاده از خودنویس یا خودکار را در هیچ مرحله ای از امتحان کتبی ندارند. در امتحان ایلتس نمره منفی وجود ندارد لذا هیچ سوالی را بی پاسخ نگذارید در ضمن هیچگاه برای یک سوال بیش از اندازه وقت صرف نکنید، چرا که سوالهای ساده تر را که میتوانستید پاسخ دهید از دست خواهید داد. اگر املاء لغتی را اشتباه بنویسید از شما نمره کسر خواهد شد لذا املاء کلمات را باید بدانید البته هم ا املاء American و هم املاء British مورد قبول است مانند color که املاء American است و colour که املاء British است.

نتایج امتحان آیلتس دو هفته پس از پایان یافتن آزمون Speaking اعلام خواهد شد و کارنامه فقط به شخص امتحان دهنده داده میشود و از طریق تلفن فکس و یا email قابل دریافت نیست تا ۵ کارنامه برای دانشگاه ها و موسسات مورد درخواست شما بصورت رایگان توسط دفاتر برگزار کننده امتحان ارسال می گردد، بشرطی که از تاریخ امتحان شما بیشتر از یکماه نگذشته باشد. اگر بیشتر از یکماه از تاریخ امتحانتان سپری شود و یا بیش از ۵ کارنامه بخواهید برایتان ارسال بشود به ازای هر کارنامه باید مبلغی را بپردازید.

انواع آزمون ايلتس

 

این آزمون شامل ٤ نوع است که در ادامه به بررسی هر یک پرداخته می‌شود.

ايلتس جنرال (IELTS General)

ايلتس جنرال مناسب داوطلبانى هست كه قصد مهاجرت به كشور هاى انگليسى زبان دارند. اين آزمون تفاوت هايى با آزمون ايلتس اكادميك دارد. به عنوان مثال در بخش ريدينگ سوالان بيشتر در زمينه مسائل عمومى و روزمره مى باشد. و داشتن اين مدرك بيشتر براى ويزاى كارى مناسب است.

ايلتس آکادمیک (Academic IELTS)

همان طور كه از اسم اين نوع ايلتس مشخص هست.اين نوع براى ويزاى تحصيلى و پذيرش براى دانشگاه ها ، كالج ها و مراكز علمى مي باشد.

آیلتس یوکی وی آر UKVI IELTS

اگر قصد تحصيل در كشور انگليس را داريد اين آزمون كاربرد دارد. البته نسبت به دو نوع قبلى كمتر معروف هست. اين آزمون از لحاظ قالب و نمره بندى مشابه ايلتس اكادميك است. آزمون UKVI فقط در مراکز آزمونی دردسترس است که شرایط اداری ذکرشده توسط وزارت کشور انگليس را داشته باشند. كارنامه اين آزمون كمى متفاوت با دو نوع قبل هست.

آیلتس لایف اسکیلز IELTS Life Skill

برخلاف نوع قبلي قالب آزمون با نوع ايلتس اكادميك و جنرال متفاوت هست. براى مهاجرت به كشور انگليس كاربرد دارد. اين آزمون پيرامون مباحث روزه مره و مهارت هاى عمومى مى باشد. اين آزمون در سه سطح A1 , A2 و B1 قابل ارزيابى هست.

نكته مهم اينكه آزمون، دو مهارت شنيدارى و مكالمه داوطلبان را ارزيابى مى كند و فقط در نتيجه اعلام مو شود كه فرد قبول با مردود شده است.

تفاوت آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال

 

آزمون ایلتس آکادمیک و جنرال تفاوت عمده ایی که دارند در دو بخش ریدینگ و task 1 رایتینگ است. که کامل می خواهیم این تفاوت ها را خدمتتون توضیح دهیم

 

بخش اول تفاوت آزمون ایلتس آکادمیک و جنرال در مهارت Reading

 

معرفی بخشها در آزمون جنرال (General)

مهارت Reading در آزمون جنرال شامل سه بخش خواهد شد. که اولین بخش آن متنهای کوتاه و حقیقی factual short texts در ارتباط با زندگی روزمره است. که میتواند به صورت بروشور یا تبلیغات در یک زمینه ی خاص ارائه شود. در این بخش که به نوعی آسانترین بخش Reading محسوب میشود، مهارت زمان بندی timing از جمله مهمترین مهارتهایی است که قرار است. پاسخ به سئوالات سنجیده شود لازم به ذکر است. که با وجود اینکه متنهایی که در این قسمت ارائه میشوند از لغات سنگینی برخوردار نیستند. ولی تا حدودی گیج کننده و زمانگیر هستند و باید به خوبی از مهارت scanning در Reading بهره ببرید تا پاسخ به تمامی سئوالات در این بخش در محدوده ی زمانی که در اختیار دارید، ممکن شود.

بخش دوم

مهارت Reading در آزمون ،جنرال شامل متن طولانی تری a factual longer text خواهد بود که معمولاً در مورد جزوات آموزشی و یا احتیاجات رفاهی خواهد بود برای پاسخ به سئوالات این بخش باید تسلط کافی روی لغات متداولی داشته باشید که در این زمینه به کار خواهند رفت و در ضمن از هر دو مهارت scanning و skimming در Reading بهره کافی ببرید.

قسمت سوم

این مهارت ،نیز در قالب یک متن علمی تر ارائه خواهد شد که حالت توصیفی (descriptive خواهد داشت. این قسمت از مهارت Reading در آزمون جنرال تقریباً مانند متنهایی است. که در آزمون آکادمیک داده میشود و معمولاً سخت ترین قسمت مهارت Reading در آزمون جنرال به شمار می آید. چرا که از یک طرف انواع سئوالات این بخش مفهومی تر و یا پیچیده تر میباشند. از طرف دیگر از لغات آکادمیک تری در نمونه متنهای این بخش استفاده شده است. که سطح زبانی بالاتری را در درک این نوع متنها می طلبد.

برای هر کدام از این بخشها در آزمون ،جنرال بیست دقیقه زمان در اختیار دارید در حقیقت کل زمان شما برای پاسخ دادن به چهل سئوال بخش Reading شصت دقیقه میباشد لذا برای پاسخ به هر سئوال لازم است یک دقیقه و نیم زمان صرف شود البته از آنجاییکه بخش دوم و سوم به ترتیب سخت تر از بخش اول میباشند، بهتر است زمان بندی متفاوتی برای پاسخ به سئوالات ارائه شده در هر کدام از این بخشها داشته باشید بدین صورت که برای پاسخ به سئوالات بخش اول ۱۵ دقیقه بخش دوم ۲۰ دقیقه و بخش سوم ۲۵ دقیقه زمان صرف کنید.

معرفی بخشها در آزمون آکادمیک

مهارت Reading در آزمون آکادمیک نیز شامل سه بخش میشود. که البته هر کدام از این سه بخش ارائه دهنده ی متنی است که شامل موضوعات علمی منتخب از مجلات علمی خبری و یا روزنامه میباشد. بنابراین بهترین راه تقویت دایره لغات در آزمون آکادمیک خواندن هر چه بیشتر مجلات علمی و خبری به زبان انگلیسی و مطالعه ی کتابهای لغت آکادمیک میتواند باشد.

متنهای داده شده به ترتیب بخشها سخت تر میشوند (بخش (۳۲۱ و از حالت توصیفی (descriptive) به سمت مناظره ای (argumentative) پیش میروند. وقت کلی که برای پاسخ دادن به چهل سئوال بخش Reading در اختیار دارید. شصت دقیقه میباشد. لذا برای پاسخ به هر سئوال، لازم است یک دقیقه و نیم زمان صرف شود. که البته با توجه به سخت تر شدن سئوالات به ترتیب بخشها بهتر است. برای پاسخ به سئوالات بخش اول ۱۵ دقیقه، بخش دوم ۲۰ دقیقه و بخش سوم ۲۵ دقیقه زمان صرف شود.

برای پاسخ به سئوالات این بخش

داشتن دایره لغات قوی در زمینه ی متنهای علمی که در مجلات و روزنامه دیده میشود میتواند بسیار موثر واقع شود. همچنین لازم است در پاسخ دادن به سئوالات متفاوت از هر دو مهارت scanning و skimming بصورت شایسته و بایسته بهره بگیرید.

در بخش بعدی ۱۳ نمونه سئوالی را که در هر ۳ بخش آزمون جنرال و آکادمیک مطرح میباشند. معرفی خواهیم کرد و به شرح ویژگیها و راهکارهای مناسب برای پاسخ به هر یک از این نمونه سئوالات خواهیم پرداخت. با این حال برای موفقیت هر چه بیشتر در آزمون Reading این دو نکته را در راس توصیه های داده شده قرار دهید:

۱-صورت سئوال و اطلاعات داده شده در ارتباط با سئوال مورد نظر را با دقت بررسی و تحلیل نمایید. چرا که یکی از دلایل اصلی ناکامی در جستجوی پاسخ سئوال مورد نظر این است که ندانید به دنبال چه اطلاعاتی در متن باید باشید.

۲- زمانی که نمیتوانید پاسخ مربوط به یک سئوال را در متن بیایید. وقت را بیهوده هدر ندهید و به سراغ سئوالات دیگری بروید. که به نظر آسانتر و سریعتر در متن جستجو میشوند ،سپس با پیدا کردن پاسخ سئوالات ساده تر مکان و ویژگیهای مرتبط با سئوالاتی که سخت تر بودند را حدس بزنید و به صورت هدفمندتری پاسخ آن سئوالات را در متن جستجو نمایید.

بخش اول تفاوت آزمون ایلتس آکادمیک و جنرال در مهارت Writing

معرفی قسمت ها در آزمون جنرال مهارت Writing در آزمون ،جنرال شامل ۲ بخش میشود. اولین بخش این مهارت شامل نوشتن نامهای رسمی یا غیر رسمی میباشد. که البته تشخیص نوع آن بر اساس موقعیت سوالی است. این نامه دست کم باید شامل ۱۵۰ لغت شود تمامی حروف از جمله حروف تعریف و اضافه ،نیز جز شمارش لغات محسوب خواهند شد و لازم است ۲۰ دقیقه زمان بر روی نوشتن آن صرف کنید.

بخش دوم مهارت Writing در آزمون جنرال شامل نوشتن یک انشای چهار یا پنج پاراگرافی میباشد. که در پاسخ به سوال یا بحث در ارتباط با موضوعی که در بخش دوم این مهارت مطرح شده است. این بخش لازم است دست کم شامل ۲۵۰ لغت باشد و اختصاص دادن ۴۰ دقیقه زمان برای نوشتن این انشا با توجه به تعداد لغات بیشتر و اهمیت بیشتری که برخوردار است. زمان بندی ایده آلی خواهد بود توجه داشته باشید. که طولانی بودن بیش از حد انشاء نیز نه تنها نمره ای مثبت نخواهد داشت بلکه باعث اتلاف وقت شما خواهد شد.

معرفی بخشها در آزمون آکادمیک

مهارت Writing در آزمون آکادمیک شامل ۲ بخش میشود. که بخش دوم آن شبیه به بخش دوم Writing در آزمون جنرال میباشد. دارای همان خصوصیات است با این تفاوت که موضوعات مطرح شده در بخش دوم آزمون ،جنرال موضوعات کلیتر و اجتماعی تری را شامل میشوند. ولی موضوعات مطرح شده در آزمون آکادمیک تا اندازهای تخصصی و علمیتر میباشند. که شاید ایده پردازی در ارتباط با این موضوعات کمی مشکل تر باشد. بخش اول مهارت Writing در آزمون آکادمیک نیز شامل نوشتن انشایی جهت گزارش یا تفسیر یک نمودار میباشد. که این نمودار میتواند انواع مختلفی داشته باشد.

در این بخش نیز متن مربوطه باید حداقل شامل ۱۵۰ لغت باشد و صرف ۲۰ دقیقه زمان برای نوشتن این گزارش کافی خواهد بود. در این انشا به غیر از تسلط شما روی زبان انگلیسی درک درست شما از تجزیه و تحلیل نمودار ارائه شده نیز مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

اجزا آزمون ایلتس

همانطور که می دانید در امتحان آیلتس توانائیهای Listening Reading Writing و Speaking در چهار قسمت جداگانه سنجیده میشوند. در حالیکه قسمتهای Listening و Speaking برای داوطلبان Academic و General به روش کاملاً مشابهی مورد ارزیابی قرار می گیرد، هر یک از این دو گروه سوالات جداگانه ای در قسمتهای Reading و Writing دریافت می.کنند مسئولیت نوع امتحانی که میخواهید در آن شرکت نمائید بر عهده شماست

و باید در هنگام ثبت نام نوع امتحان مورد نظرتان را در فرم ثبت نام قید کنید.

بخش Listening

زمان : حدوداً ۳۰ دقیقه

تعداد سوال : دفترچه ای حاوی چهل سوال در ۴ بخش

نوار امتحان Listening فقط یکبار پخش میشود.

قبل از پخش نوار فرصت دارید تا سوالها را مرور کنید.

پس از پایان هر بخش فرصت دارید تا جوابهای خود را بازبینی نمایید

پاسخها را باید در دفترچه سوالات بنوسید .

با پایان ده دقیقه فرصت مجزا دارید تا جوابها را از دفترچه سوالات به پاسخنامه منتقل نمایید.

دو بخش اول شامل موضوعاتی اجتماعی است که بخش اول مکالمه ی دو یا چند نفره و بخش دوم سخنرانی تک نفره ای را شامل میشود. دو بخش دوم شامل موضوعاتی دانشگاهی است بخش سوم یک مکالمه حداکثر چهار نفره و بخش چهارم یک کنفرانس دانشگاهی را شامل میشود.

بخش General Training Reading

 

زمان : ۶۰ دقیقه برای ۲۰ سوال

دفترچه ای حاوی متونی که مجموعاً شامل ۲۰۰۰ تا ۲۷۰۰ کلمه ایی است.

بر خلاف قسمت Listening زمان اضافه ای جهت انتقال جوابها از دفترچه سوالات به پاسخنامه به شما داده نمی شود.

متون بکار رفته در دفترچه سئوالات از مجلات ،جزوات کتابها و روزنامه ها انتخاب شدهاند و مخاطب آنها خواننده غیر متخصص است.

بخش اول در مورد امور روزمره اجتماعی است.

پارت دوم در مورد جزوات آموزشی و یا احتیاجات رفاهی است.

قسمت سوم شامل یک متن بلند با موضوعی عمومی و یا علمی است.

بخش Academic Reading

زمان : ۶۰ دقیقه برای ۴۰ سوال

دفترچه حاوی ۳ متن میباشد که مجموعاً شامل ۲۰۰۰ تا ۲۷۰۰ کلمه میباشند.

بر خلاف بخش Listening زمان اضافه ای جهت انتقال جوابها از دفترچه سوالات به پاسخنامه به شما داده نمی شود. متون بکار رفته در دفترچه سوالات از مجلات ،جزوات کتابها و روزنامه ها انتخاب شدهاند و مخاطب آنها خواننده غیر متخصص است.

هر ۳ متن جنبه علمی دارند.

حداقل یکی از سه متن نوشتاری استدلالی است.

در صورتی که متن حاوی لغات تخصصی و فنی ،باشد واژه نامهای کوتاه نیز همراه آن خواهد آمد.

بخش General Training Writing

زمان : ۶۰ دقیقه

برای دو موضوع باید انشاء بنویسید.

در موضوع اول (۱) Task) باید نامهای به شخصی فرضی بنویسد و در آن مسأله یا مشکلی را شرح دهید نامه شما باید حداقل ۱۵۰ کلمه داشته باشد. اگر نامه ای کمتر از ۱۵۰ کلمه داشته باشد از آن نمره کم خواهد شد. بهتر است ۲۰ دقیقه از وقت را به موضوع اول اختصاص دهید.

در موضوع دوم (۲) Task) باید نظر موافق یا مخالف خود را نسبت به یک مسأله بیان کنید و باید حداقل ۲۵۰ کلمه در مورد آن بنویسید. اگر انشائی کمتر از ۲۵۰ کلمه داشته باشد از آن نمره کسر خواهد شد. بهتر است ۴۰ دقیقه از وقت را به موضوع دوم اختصاص دهید.

بخش Academic Writing

زمان : ۶۰ دقیقه

برای دو موضوع باید انشاء بنویسید.

در موضوع اول (۱) Task باید در مورد جدول یا نمودار توضیح دهید. انشاء شما باید حداقل ۱۵۰ کلمه داشته باشد. اگر انشائی کمتر از ۱۵۰ کلمه داشته باشد از آن نمره کم خواهد شد بهتر است ۲۰ دقیقه از وقت را به موضوع اول اختصاص دهید.

در موضوع دوم ۲ Task باید نظر موافق یا مخالف خود را نسبت به یک مسأله بیان کنید و باید حداقل ۲۵۰ کلمه در مورد آن بنویسید. اگر انشائی کمتر از ۲۵۰ کلمه داشته باشد از آن نمره کسر خواهد شد بهتر است ۴۰ دقیقه از وقت را به موضوع دوم اختصاص دهید.

نمونه باسخ برگ ایلتس:

 

بخش Speaking

زمان : ۱۱ تا ۱۴ دقیقه

امتحان بصورت یک مصاحبه رو در رو میباشد و شامل سه بخش است.

بخش اول ۴ تا ۵ دقیقه بطول می انجامد. باید به سوالات عمومی و شخصی در مورد محل زندگی ،شغل وضعیت خانوادگی و علایقتان جواب دهید. در بخش دوم باید به مدت ۲ دقیقه در مورد موضوعی مشخص صحبت کنید قبل از آن یک دقیقه فرصت دارید تا در مورد موضوع فکر کنید و یادداشت بردارید. پس از پایان ۲ دقیقه به یک یا دو سوال در مورد موضوع صحبتتان باید پاسخ دهید.

در بخش سوم به مدت ۴ تا ۵ دقیقه با مصاحبگر صحبت خواهیدکرد. محور گفتگوی شما موضوعی است که در قسمت دوم به آن پرداخته اید کل مصاحبه بر روی نوار ضبط است.

نکات کلیدی برای موفقیت در آزمون آیلتس

یکی از مهمترین عوامل کسب موفقیت و نمره خوب در آزمون آیلتس نحوه مطالعه شما برای چنین امتحانی است. داوطلبان آزمون با اتخاذ روش های ناکارآمد در کسب نمره مورد نظرشان ناکام مانده اند با اتخاذ روشهای مطالعه درست و هدفمند علاوه بر اینکه در وقت خود صرفه جوئی قابل ملاحظه ای میکنید در دستیابی به نمره مورد نظرتان نیز موفق خواهید بود برای نیل به این مقصود به چند نکته زیر توجه نمائید:

 

دو نکته کلیدی:

۱. بر اساس یک برنامه ریزی منظم به مطالعه بپردازید. بعنوان مثال خود را مقید سازید که بمدت چهار ماه برای امتحان ایلتس مطالعه نمائید و هر روز ۶ ساعت را به این امر اختصاص دهید. این مدت فقط جهت مثال است و بنا به اینکه پیشینه ی دانش زبان شما چگونه است زمان آماده سازی جهت شرکت در آزمون تغییر خواهد نمود.

نکته مهم بعدی

۲. تمامی چهار مهارت Listening Reading Writing و Speaking را همزمان با هم تمرین نمائید بعنوان مثال یک ماه تمام فقط روی Listening تمرین نکنید و به سه مهارت دیگر کاری نداشته باشید البته اگر روی قسمتی ضعیفتر هستید باید وقت بیشتری برای آن صرف نمائید. مطالبی که مطالعه مینمائید باید به امتحان ایلتس مربوط باشند بهترین حالت این است که از کتابهایی که در رابطه با ایلتس نوشته شده اند، استفاده نمائید. مثلا اگر میخواهید که در بخش Reading امتحان تمرین ،کنید خواندن متون مشکل ادبی به زبان انگلیسی فایده ای ندارد.

برعکس، کتابهایی که در رابطه با بخش Reading امتحان IELTS است. علاوه بر اینکه به بالا بردن مهارت شما کمک می نمایند.شما را با سبک امتحان نیز بیشتر آشنا می کنند. این یک نمونه از مطالعه هدفمند است زبان انگلیسی و کتابهایی که در رابطه با آن نوشته شدهاند نامحدود میباشند. اما وقت شما محدود است. هدف شما گرفتن نمره مورد نظرتان در امتحان IELTS میباشد. بنابراین کتابهایی که جهت مطالعه انتخاب مینمائید باید بصورت هدفمند و مخصوص امتحان ایلتس نوشته شده باشند.

۴. قبل از امتحان حتما باید چندین تست استاندارد را جواب بدهید. تا هم از سطح آمادگی خودتان مطلع شوید و هم با نوع و سبک امتحان آشنا شوید. پاسخگوئی به سوالات باید در مدت زمان مشخصی که در امتحان اصلی آیلتس با آن مواجه خواهید شد صورت پذیرد.

همچنین شایان ذکر است که این آزمون فقط ۲ سال اعتبار دارد.

 

مزاياى آیلتس

آیلتس به عنوان یک آزمون استاندارد است تا توانایی‌های زبانی افراد را در موقعیت‌های مختلف مورد ارزیابی قرار دهد. مزاياى آزمون ایلتس عبارتند از:

۱. تحصیل در دانشگاه‌های خارجی: برخی از دانشگاه‌ها و مؤسسات تحصیلی برای قبولی دانشجویان خود نیاز به ارزیابی مهارت‌های زبانی دارند و آیلتس به عنوان یک معیار قبولی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۲. مهاجرت و کار در کشورهای انگلیسی‌زبان: برای افرادی که به دنبال مهاجرت به کشورهای انگلیسی‌زبان یا اشتغال حرفه‌ای در این کشورها هستند، آزمون آیلتس اهمیت فراوانی دارد.

هزینه آزمون ايلتس در سال ۲۰۲۳

به طور متوسط هزینه آزمون از ۲۱۰دلار تا ۲۵۰ دلار مى باشد و در کشورهای مختلف قیمت متفاوتی دارد. در ایران قیمت آزمون آیلتس برای نوع کامپیوتری ۸،۴۹۰،۰۰۰ تومان و نوع کتبی یا .کاغذی ۸،۹۹۰،۰۰۰ تومان است. اکنون به دلیل افزایش هزینه آزمون ایلتس ایلتس یک دغدغه اساسی افراد است

در هر صورت تصمیم گیرنده نهایی سازمان سنجش کشور است. سازمان سنجش نظارت کننده به مراکز برگزاری آزمون آیلتس در تهران و شهرستان ها است. مکاتبات با IDP هم به احتمال زیاد از طریق سازمان سنجش انجام می‌شود.

آیا نسبت به نتیجه آزمون اعتراض می توان کرد یا خیر ؟

اخبار مهم ایلتس

به دلیل هزینه بالای آزمون آیلتس همواره این سوال مطرح است که آیا به نتیجه آزمون آیلتس می توان اعتراض کرد یا خیر. جواب این سوال در مقاله زیر می باشد

 

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *