قیمت بلیط هواپیما گران شده است؟ مرجع خرید بلیط پرواز به قیمت مصوب کجا است؟

روزهای نزدیک نوروز،روزهای پر از هیاهو و شادی است. بسیاری از مردم در این روزها برای خرید به بازار ها می روند و برای سفرشان برنامه ریزی می کنند. هر سال در روزهای نزدیک سال نو زمزمه گران شدن بلیط هواپیما به گوش می رسد و باعث نگرانی بسیاری از مردم می شود. گردشگران بسیاری در این روزها تور دبی را برای سفر انتخاب می کنند. دبی عروس شهر های خاورمیانه در فصل تابستان هوای شرجی و گرم دارد اما در فصل های سرد و نوروز هوای دلنشینی دارد. عید نوروز و تعطیلات آن بهترین فرصت است تا با رزرو بلیط هواپیما به این شهر دیدنی سفر کنید و از تفریحاتش لذت ببرید. بسیاری از گردشگران در روزهای نزدیک نوروز اخبار گرانی بلیط هواپیما را دنبال می کنند تا بتوانند برای سفرهای خود برنامه بریزند. تغییرات قیمت بلیط هواپیما تابع شرایط سیاسی و غیرسیاسی بسیاری است اما در نظر داشته باشید که افزایش تقاضا فارغ از هر شرایطی سیاسی و ارزی باعث افزایش قیمت ها می شود. در ادامه دربازه عوامل تاثیرگذار بر قیمت بلیط هواپیما مطالبی را ارائه می دهیم تا با برنامه ریزی و آمادگی برای هر گونه تغییر قیمتی سفری عالی برای تعطیلات نوروز داشته باشید.

چه عواملی بر قیمت هواپیما تاثیر می گذارد؟

از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر بلیط هواپیما نوسان قیمت ارز است. ارز نیز با شرایط سیاسی مختلف هر روز مردم را شوکه می کند. قیمت های بالای بلیط هواپیما از سوی شرکت ها، در حالی تعیین می شود که قانون بر پیروی آن ها بر اساس مصوبه قیمت ها پافشاری می کند. اما شرکت ها با نادیده گرفتن این قانون و گران تر فروختن بلیط هواپیما زیر بار جریمه نیز می روند.

در سال ۱۴۰۰ مصوبه ای مبنی بر عدم افزایش قیمت بلیط هواپیما صادر شد اما روزهای نزریک سال جدید شمسی بازار شایعات افزایش قیمت ها را داغ کرد و همچنان این مصوبه نادیده گرفته می شود.

بلیط های چارتر و بیزینس کلاس از سقف مجاز بالا تر می روند

اگر بلیط از طریق سیستمی و اکونومی تهیه شود و یا اگر بلیط ها چارتری و بیزینس کلاس باشند، طبق تبصره ایی می توانند از نرخ ها با سقف مجاز مستثنی باشند. در رزرو بلیط بیزینس کلاس و در پروازهای آن خدمات بسیاری فراهم می شود که با توجه به آن ها هزینه های مختلفی برای فروشندگان بلیط ایجاد می شود، بنابراین بخشنامه ایی برای سقف هزینه پروازهای بیزینس کلاس تنظیم نشده است. قیمت پروازهای چارتری تابع شرکت چارترکننده هستند و سقف مجاز برای رزرو قیمت بلیط های چارتری نیز وجود ندارد.

مالیات بر ارزش افزوده

در سفر به کشورهای خارجی از شما خواسته می شود تا مبلغی به عنوان مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کنید. این مبلغ طبق مصوبه ۹ درصد بهای بلیط هواپیما است که طبعا با افزایش قیمت بلیط ها بالا می رود. البته این روزها صحبت هایی مبنی بر حذف این مالیات بر ارزش افزوده به گوش می رسد اما هنوز قطعی بودن آن تایید نشده است و ابهامات بسیاری درمورد آن وجود دارد.

برگزار کنندگان تورهای مسافرتی در روزهای پایانی سال برای جذب مشتری تلاش های بسیاری می کنند اما افزایش قیمت ها را نمی توانند کنترل کنند و در صورت بالا نبردن قیمت ها دچار مشکلات بسیاری می شوند. کلاس های پروازی مختلف با قیمت های مختلف با توجه به خدماتشان قیمت های متفاوتی ارائه می دهند و شما می توانید با توجه به شرایط خود آن ها را انتخاب کنید اما انتظار ارزان شدن قیمت بلیط هواپیما را نداشته باشید. در انتخاب تور قطر نیز انتخاب پرواز با ایرلاین های ایرانی و یا امارات ایر نقش بسیار زیادی در قیمت ها ایفا می کند. در این روزهای پایانی سال بهتر است هر چه زودتر برای رزرو تور و یا بلیط هواپیما اقدام کنید و آن را به دقیقه نود موکول نکنید تا از سفر جا نمانید.

کلام آخر این که بسیاری از صحبت های در مورد افزایش های غیر معقول قیمت بلیط هواپیما همیشه دریت نیستند و گاهی شایعه برای خراب کردن بازار هستند. بهتر است با مراجعه به سایت های معتبر خبری از صحت شنیده ها مطمئن شد. شرکت گردشگری سفرمی، از شرکت های معتبر و فعال در زمینه چارترینگ و فروش بلیط هواپیما سالهاست با ارائه خدمات تور و گردشگری لحظات خاطره انگیزی در سفرها برایتان به یادگار می گذرد.

Rate this post
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *