مناقصات مخازن فلزی، تحت فشار ،میعانات و منبع های هوایی

 

مخازن فلزی :

مخزن فلزی یا تانکر فلزی به مخازنی گفته می شود که از مواد فولادی، استیل و یا گالوانیزه در ساخت آن‌ها استفاده شده است. مخازن فلزی ظروفی هستند که مایعات، گازهای فشرده (مخزن گاز یا “مخزن تحت فشار”) را نگهداری می کنند. این مخازن به عنوان وسیله‌هایی که برای ذخیره کوتاه مدت یا طولانی مدت گرما یا سرما استفاده می شوند. این اصطلاح را می توان برای مخازن (دریاچه‌ها و حوضچه‌های مصنوعی) و برای ظروف تولیدی استفاده کرد.

تانکر فلزی چیست :

مخازن فلزی عمدتاً همان مخازن فلزی استیل ضد زنگ هستند که در سیستم‌های ذخیره‌سازی مورد استفاده قرار می گیرند. این مخازن برای نگهداری طیف وسیعی از مواد استفاده می شوند. بسیاری از صنایع از مخازن استیل ضد زنگ که آن ها را مخازن آهنی نیز می نامند. برای نگهداری موادی مانند مواد شیمیایی، گازها، غذا، آب و سایر مواد فله‌ای استفاده می کنند. فولاد ضد زنگ به دلیل توانایی جلوگیری از خوردگی، این مخازن فلزی را به عنوان مخازن ایده آل برای ذخیره‌سازی مواد خطرناک، ارزشمند می سازد. بیشتر مخازن استیل ضدزنگ از دیواره های نازک فولاد به شکل استوانه ای یا درام مانند ساخته می شوند. اگرچه محدود به یک شکل یا طرح نیستند. اما مخازن فلزی ممکن است از مخازن نسبتاً کوچک (مخازن یک گالنی) تا مخازن در اندازه صنعتی که توانایی نگهداری هزاران گالن را دارند طراحی شوند.

مخزن گالوانیزه :

در ساخت بدنه این مخزن از ورق گالوانیزه گرم یا سرد استفاده شده است. مخازن گالوانیزه از ظرفیت ۲۰ لیتر تا ۱۰ هزار مترمکعب قابل تولید بصورت مکعبی و استوانه جهت نگهداری آب بهداشتی، آتش نشانی و صنعتی، نفت و پساب‌ها می باشند.

ویژگی مخزن گالوانیزه :

تمام مخازن فلزی آب گالوانیزه دارای ورودی جریان آب، درگاه های دسترسی، خروجی و لوله های سرریز ایمنی هستند. ورودی مخازن با قطر ۱۶ “یا ۲۰” اینچ با صفحه سبد ورودی (برای آشغال گیری) و محافظ UV دارند. خروجی‌ دانه های استاندارد ۲ اینچی (یا نوع ۲ GFN) با دریچه توپی و روکش نیکل مجهز به اتصال دهنده از نوع PVC است. سرریز حجم مخزن، سرریز لوله PVC ۶ اینچی با صفحه و محافظ فلپ یک طرفه است. مخازن فلزی آب، گزینه های مناسبی برای نگهداری آب هستند.

مخزن فلزی سوخت یا همان مخزن ورق سیاه :

مخازن فلزی سوخت قابل ساخت در اشکال متفاوتی هستند که این نیز یکی از دلایل محبوبیت این مخازن می باشد.بطور مثال این مخازن را در اشکال افقی ، عمودی ، مکعبی ، بیضی ، مخروطی و … میتوان ساخت فقط کافی است تا با یک مخزن ساز با تجربه طرح و اندازه خود را در میان بگذارید تا به راحتی مخزن شما را طراحی و تولید کند. این مخازن برای ماشین های حمل سوخت نیز استفاده میگردند زیرا دارای استقامت بسیار بالا و همچنین عمر بالایی میباشد از این رو از این مخازن در صنعت حمل ونقل مواد سوختی و صنعتی بسیار استفاده میشود.

مهمترین دلایلی که باعث شده است در مخازن ذخیره سوخت و همچنین حمل مواد سوختی از مخازن فلزی استفاده شود عبارتند از :

  • امکان ساخت در هر شکل و اندازه ای
  • سازگار با هر نوع محیط و شرایط آب و هوایی
  • هزینه نگهداری بسیار پایین
  • .استقامت و استحکام بسیار بالای این مخازن و……

مخازن تحت فشار :

به مخازنی گفته می شود که غالبا استوانه ای شکل ساخته می شوند و برای نگهداری مایعات یا گازها در فشاری غیر از فشار اتمسفر (تحت فشار) استفاده می‌شوند و بیشتر در صنایع نفت و گاز مورد استفاده قرار می گیرند.

در این نوع نوع مخازن فقط می توان گاز ها را نگه داری کرد چون تنها گاز ها میتوانند متراکم شوند ، مخازن تحت فشار می‌توانند بسیار خطرناک باشند و حادثه‌های منجر به مرگ زیادی در طول دوره توسعه و بهره‌برداری آنها رخ داده‌است. به همین دلیل، طراحی، ساخت و بهره‌برداری از مخازن تحت فشار توسط مقامات مهندسی و توسط قانون حمایت می‌شود. تعریف مخزن فشار از کشوری به کشور دیگر متفاوت است.

کاربرد مخازن تحت فشار :

  • مخازن هوای فشرده صنعتی و مخازن ذخیره‌سازی آب خانگی را می‌توان نام برد ، سیلندرهای غواصی، برج‌های تقطیر، راکتورهای فشاری، اتوکلاوها و بسیاری دیگر از مخازن که در عملیات استخراج معادن، پالایشگاه‌های نفت و پتروشیمی، مخازن راکتورهای هسته ای، زیردریایی‌ها و ایستگاه‌های فضایی، مخازن پنوماتیک، مخازن هیدرولیک تحت فشار، مخازن ترمز وسایل نقلیه جاده ای و مخازن ذخیره‌سازی برای گازهایی مایع مانند آمونیاک، پروپان، بوتان ، کلر و LPG
  • یک مخزن تحت فشار، کابین هواپیمای مسافربری است؛ پوسته بیرونی وظیفه حمل بارهای مانور هواپیما و همچنین تحمل فشار کابین را برعهده دارد.
  • کاربرد این مخزن ذخیره آب پشت پمپ های آب ساختمان است. استفاده از مخزن تحت فشار باعث می شود تا نیاز نباشد پمپ آب پیوسته با هر بار باز و بسته شدن شیر آب واحدها روشن شود.

میعانات :

میعانات گازی به جریان هیدروکربنی مایع گفته می‌شود که در ذخایر گاز طبیعی وجود دارد و به‌صورت رسوب و ته‌نشین در گاز استخراجی یافت می‌شود. تولید میعانات گازی و جدا سازی هوا در واقع به روش جداسازی هوای جو به اجزای تشکیل دهنده آن می گویند که شامل نیتروژن ، آرگون و اکسیژن می باشد.

از کاربردهای میعانات گازی اکسیژن ،آرگون و نیتروژن می توان در صنایعی مانند:

  • جوشکاری و برشکاری
  • بهداشت و درمان و غذا
  • صنایع پتروشیمی
  • پالایشگاه و ….

منبع های هوایی :

منبع هوایی یک برج ساخته شده از فلز، پلی اتیلن یا گالوانیزه می‌باشد. این مخازن در حالت استاندارد ۵۰ متر برای ایجاد فشار آب ارتفاع دارند. وظیفه اصلی مخزن آب هوایی نگهداری آب و پمپاژ کردن آن در زمان مورد نیاز می‌باشد.

کاربرد منبع های هوایی :

از اصلی ترین کاربرد این مخازن می‌توان به آب رسانی به شهرک های صنعتی، مسکونی و شهر هایی که دچار مشکل آب هستند اشاره کرد. از دیگر کاربرد های مخازن آب هوایی می‌توان به استفاده در صنعت کشاورزی، تولیدات آبمیوه، صنعت آب و فاضلاب و کارخانه ها اشاره کرد.

مخزن آب هوایی با وظیفه آب رسانی به شهرک های صنعتی و مسکونی، همچنین به شهر هایی که دچار مشکل آب هستند یکی از کارآمد ترین مخزن ها می‌باشد. مخرن آب هوایی همانند دیگر محصولات دارای مزایا و معایبی می‌باشد که از این مزایا به نگهدارنده مناسب برای آب، ذخیره حجم بالای آب و از معایب آن می‌توان به تغییر احتمالی طمع و مزه آب در صورت نصب تازه اشاره کرد.

در پایان برای موفقیت بیشتر و شرکت در بهترین و مطمئن ترین مناقصه ها ، مزایده ها و استعلام ها در این زمینه، شما را به مرکز اطلاعات مناقصات و مزایدات ایران (زنجیره معاملاتی آریاتندر) راهنمایی مینمایم.

Rate this post
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *