ویزای توریستی فرانسه

فرانسه یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین گزینه‌های سفر برای علاقمندان به کاخ‌های تاریخی، آثار هنری، رستوران‌های بزرگ و فرهنگ شیک این کشور است. فرانسه با جاذبه‌های بی‌نظیر خود از جمله برج ایفل و موزه لوور، هر ساله میلیون‌ها گردشگر را از سرتاسر دنیا به خود جذب می‌کند؛ اما برای رسیدن به این هدف، باید بتوانید ویزای توریستی فرانسه را اخذ کنید. این ویزا به افراد امکان می‌دهد تا به مدت معینی در این سرزمین شگفت‌انگیز اقامت و لحظاتی پر از زیبایی و هیجان را تجربه کنند. از ویژگی‌های جذاب این ویزا، فرآیند درخواست نسبتاً ساده‌ آن است. با ارائه مدارک موردنیاز و پیروی از دستورالعمل‌های مربوط، مسافران می‌توانند این مجوز را دریافت و سفری بی‌نظیر را به دنیای جذاب فرانسه آغاز کنند. در ادامه به بررسی مراحل درخواست ویزا، شرایط لازم و نکات مهم مربوط به سفر به فرانسه می‌پردازیم تا مخاطبان را در طول این سفر راهنمایی کنیم و شانس آنان برای یک تجربه فراموش‌ناپذیر را افزایش دهیم.

چه کسانی به ویزای توریستی فرانسه نیاز دارند؟

اینکه آیا برای بازدید از قسمت اروپایی فرانسه (همان سرزمین مادری فرانسه) یا سرزمین‌ها، گروه‌ها، بخش‌ها و مناطق خارجی آن (مثل گویان فرانسه) به ویزای کوتاه‌مدت نیاز دارید یا خیر، همگی به ملیت شما بستگی دارد. اگر تبعه آندورا، موناکو یا سوئیس یا یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا کشورهای عضو منطقه اقتصادی اروپا هستید، برای ورود به فرانسه به‌عنوان توریست و اقامت در آنجا نیازی به هیچ نوع ویزایی ندارید. اگر تابعیت یکی از کشورهای ذکرشده در این لیست را هم دارید، نیازی به دریافت ویزای توریستی فرانسه نخواهید داشت؛ اما اگر به هیچ یک از کشورهای ذکرشده در بالا تعلق ندارید (که متاسفانه طبق انتظار، ایران هم در لیست بالا نیست!)، برای ورود و بازدید از فرانسه باید ویزا دریافت کنید. ضمناً اگر برای سفر به فرانسه به ویزا نیاز دارید، به این معنی است که برای بازدید از موناکو نیز به ویزا نیاز خواهید داشت.

خب با این مقدمه، بیایید ببینیم برای بازدید از فرانسه چه باید کنید؟ ابتدا قبل‌از درخواست ویزا نکات زیر را به خاطر بسپارید:

  • چک کنید که پاسپورت شما اعتبار داشته باشد. اگر نه، قبل‌از درخواست ویزا، برای پاسپورت جدید اقدام کنید. پاسپورت شما باید حداقل تا ۳ ماه پس‌از خروج از مقصدتان اعتبار داشته باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که همه مدارک را طبق نیاز داشته باشید. به خود نگویید «شاید متوجه این موضوع نشوند» یا «نمی‌توانند با چنین جزئیات کوچکی مرا ریجکت کنند». افسران کنسولی همه چیز را با نهایت دقت بررسی می‌کنند؛ بنابراین بهتر است تمام مراحل را دنبال و همه الزامات را رعایت کنید.

هنگامی که صحبت از کشورهایی با بالاترین نرخ ریجکت ویزا می‌شود، فرانسه به دلایل متعدد در فهرست ده کشور برتر این لیست قرار دارد. بلژیک، کشور همسایه‌ای که با فرانسه هم مرز است، با بالاترین نرخ ریجکت با تقریباً ۱۷ درصد از کل درخواست‌ها پیشتاز است. فرانسه با نرخ ریجکت ویزای ۹٫۶ درصد در رتبه پنجم این فهرست قرار دارد. این بدان معناست که از هر ۱۰ درخواست تقریباً یک مورد، توسط سفارتخانه‌های فرانسه در خارج از کشور رد می‌شود. درحالی‌که ۹۰٪ از درخواست‌ها به سرانجام می‌رسند؛ اما ۱۰٪ می‌تواند قابل توجه باشد. البته با درنظرگرفتن داده‌ها، گرفتن این ویزا تا زمانی که تمام شرایط لازم را داشته باشید سخت نیست؛ اما برای به‌حداکثررساندن شانس خود، باید قبل‌از اینکه مسیر خود را به فرانسه باز کنید، به یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا سفر کنید.

مدارک لازم برای ویزای توریستی فرانسه چه چیزهایی هستند؟

ازآنجاکه هر درخواست ویزا برای فرانسه یا سایر کشورهای حوزه شینگن فردی است، هر مسافر باید شخصاً برای ویزا اقدام کند؛ یعنی اگر با یک خردسال سفر می‌کنید، باید برای او نیز درخواست دهید. مدارک لازم برای ویزای توریستی فرانسه را در ادامه می‌بینید:

  • فرم درخواست ویزا به‌طور کامل تکمیل و امضا شده باشد؛
  • فرم درخواست ویزای فرانسه (به زبان فرانسوی)؛
  • درخواست ویزای فرانسه (به زبان انگلیسی)؛
  • برنامه سفر شما، شامل تاریخ، شماره پرواز و رزرو هتل؛
  • بیمه درمانی ویزای شینگن که هزینه‌های پزشکی و بازگشت شما را پوشش می‌دهد؛
  • هدف از اقامت شما، مانند یک دعوت‌نامه از شخصی که قصد بازدید از آن را دارید یا مدرکی مبنی بر رزرو با اپراتور یک تور تعطیلات؛
  • مدارک معیشت (پرداخت، وجه نقد و …)؛
  • مدرک اقامت.

شما نباید بیش‌از ۶ ماه قبل‌از تاریخ عزیمت خود، به سفارت فرانسه درخواست دهید. همچنین برای دیدن دستورالعمل کامل درخواست ویزای فرانسه بهتر است سری به سایت france-visas.gouv.fr بزنید.

هزینه ویزای توریستی فرانسه چقدر است؟

نرخ‌ها به سن مسافر بستگی دارد: ۸۰ یورو برای بزرگسال، ۶۰ یورو برای کودک ۱۲ تا ۱۸ سال و ۴۰ یورو برای کودک شش تا ۱۱ سال. کودکان زیر شش سال معاف از هزینه ویزا هستند. البته هزینه‌های ویزا برای شهروندان کشورهای اروپای شرقی (که از اعضای اتحادیه اروپا نیستند) و برخی از کشورهایی که عضو منطقه شنگن نیستند (مثل ایران)، می‌تواند کمی بیشتر شود.

وقت سفارت فرانسه فوری (ملاقات با افسر سفارت فرانسه)

شما برای دریافت ویزای فرانسه، باید یک وقت ملاقات برای مصاحبه با افسر کنسولی سفارت فرانسه رزرو کنید. این مصاحبه برای همه متقاضیان بالای ۱۲ سال الزامی است. برای گرفتن وقت سفارت فرانسه فوری می‌توانید از متخصصان ما کمک دریافت کنید.

سپس باید هزینه‌های دریافت ویزا را پرداخت کنید. شما باید هزینه ویزا را قبل‌از شرکت در مصاحبه در روز قرار ملاقات، در سفارت، کنسولگری یا مرکز درخواست ویزا بپردازید. با توجه به نرخ ارز اعمال شده توسط سفارت، باید هزینه را به یورو یا با ارز محلی پرداخت کنید.

در روز قرار ملاقات، به‌موقع در سفارت، کنسولگری یا مرکز درخواست ویزای فرانسه حاضر شوید. دیر رسیدن به آنجا ممکن است منجر به لغو قرار ملاقات شما شود و سپس باید یک قرار ملاقات دیگر تعیین کنید و منتظر نوبت خود باشید.

برای این مصاحبه چیزی بپوشید که با آن راحت باشید؛ اما سعی کنید لباستان کمی رسمی به نظر برسد. سعی کنید اصلاً عصبی نباشید. مدارک خود را قبل‌از ملاقات با افسر آماده کنید تا در طول جلسه در دستانتان به هم ریخته نشوند. مصاحبه‌کننده سوالاتی در مورد سفر شما به فرانسه، هدف سفر و غیره می‌پرسد. به‌طورکلی این مصاحبه کمتر از ۱۰ دقیقه طول می‌کشد.

آیا می‌توانم با ویزای توریستی در فرانسه کار کنم؟

اگر ویزای توریستی این کشور به شما اعطا شده است، اجازه کار در فرانسه یا هیچ کشور دیگری را در منطقه شنگن ندارید. اگر می‌خواهید در فرانسه کار کنید، به ویزای بلندمدت به نام نوع D نیاز دارید.

آیا می‌توانم با ویزای توریستی فرانسه از کشورهای دیگر اروپا بازدید کنم؟

جواب این سوال بستگی به نوع ویزای شینگن شما دارد. اگر برچسب ویزا در پاسپورت شما عبارت «کشورهای شینگن» یا “États Schengen” را داشته باشد، پس‌از آنکه ویزایتان معتبر شد، می‌توانید با آن در کل قلمرو شینگن سفر کنید. از طرف دیگر، اگر در ویزای شما نوشته شده است: «کشورهای شینگن (با نام مخفف یک یا چند کشور در ادامه‌ آن در پرانتز)»، به این معنی است که شما نمی‌توانید فقط از آن کشورهای خاص که در پرانتز نوشته شده‌اند بازدید کنید؛ یعنی مثلاً وجود عبارت کشورهای شنگن (-ES)، به این معنی است که می‌توانید از همه کشورهای شینگن به‌جز اسپانیا دیدن کنید. همچنین ممکن است ویزای شما فقط شامل نام‌های اختصاری کشورهایی باشد که مجاز به بازدید از آن‌ها هستید، مثلاً F، FIN، GR به این معنی است که فقط می‌توانید از فرانسه، فنلاند و یونان دیدن کنید.

سخن پایانی

اعتبار ویزای توریستی فرانسه برای شما بستگی به سفارتی دارد که آن را برای شما صادر کرده است. حداکثر اعتبار این ویزا می‌تواند سه ماه در عرض نیم سال باشد. درحال‌حاضر ممکن است سفارت برای مدت موردنیاز شما (مثلاً ده روز، سه هفته یا حتی سه یا پنج روز) ویزا صادر کند. ازسوی‌دیگر، اگر مکرر به منطقه شینگن مسافرت می‌کنید، همچنان می‌توانید ویزای معتبر ۳ ماهه با چند بار اجازه ورود دریافت کنید.

Rate this post
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *