نکته های طلایی برای طراحی داخلی اتاق خواب نوجوان

در سال های نوجوانی، سلیقه افراد در زمینه چینش وسایل اتاق خواب متفاوت از سنین دیگر است. نوجوان های امروزی با توجه به گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی، با ایده های طراحی داخلی جدید به سرعت آشنایی پیدا می کنند و در نتیجه، تمایل به پیاده سازی چنین ایده هایی در اتاقشان در آن ها پدید می آید. اگر فرزند یا فرزندان شما هم از این دست علاقمندی ها دارند، حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. ما در این نوشته، بهترین نکته ها برای طراحی داخلی اتاق خواب نوجوان ها را به شما معرفی کرده و درباره آن ها مفصل توضیح خواهیم داد.

خرید تختخواب، نقطه آغازین طراحی داخلی اتاق خواب

برای ایجاد دکوراسیون جالب و اصولی در هر اتاق، ابتدا باید به انتخاب یک تخت مناسب فکر کرد. این وسیله، بیشترین جا را در اتاق ها می گیرد و بعد از خرید آن، شما به راحتی می توانید ابعاد وسایل و لوازم مورد نیاز دیگر را به درستی تعیین کنید.

برای اتاق نوجوان ها، با توجه به ابعاد محیط قادر به انتخاب محصولات ضروری و غیر ضروری خواهید بود. اگر اتاق خواب کوچک باشد، چه کار باید کرد؟ اینجا کمی با چالش مواجه می شویم. اگر یک فرزند دارید، با خرید وسایل کمجا و چند منظوره قادر به چینش درست و اصولی آن ها خواهید بود. اگر دو فرزند شما هم از یک اتاق خواب استفاده می کنند، باز هم این قبیل وسیله ها به کمک شما می آیند. تخت خواب دو طبقه ، اولین پیشنهاد ما به شما برای شروع طراحی داخلی این محیط است. با داشتن آن، شما به راحتی جای خواب دو فرزند خود را مهیا می کنید و دیگر نیازی نیست که کف اتاق آن ها را بیهوده اشغال کنید؛ چون ارتفاع این تختخواب، از طول و عرضش بیشتر است.

اتاق خواب های بزرگ، میزبان خوبی برای دو عدد تخت نوجوان یا یک نفره هستند. بعد از جایگذاری آن ها، شما سایر اسباب و اثاثیه را می توانید در بخش های مختلف قرار دهید.

هر تختی که انتخاب کنید، فرقی ندارد؛ در هر صورت، شما نیاز به یک تشک دارید. تشک رویال یکی از کالاهای خواب با کیفیت تولید کشورمان ایران است که ابعاد مختلفی دارد و کار شما را در انتخاب محصول دلخواهتان راحت می کند.

سایر وسایل ضروری اتاق خواب نوجوان

در کنار تخت، اثاثیه دیگری باید باشد تا نیازهای دیگر فرزندان شما را برطرف نماید. از جمله آن ها، می توانیم اشاره به این موارد داشته باشیم:

  • میز تحریر: در سنین نوجوانی، بیشتر افراد مشغول تحصیل هستند. از این رو، نیاز به داشتن یک میز برای نوشتن تکالیف خود دارند. در ایام امتحان، آن ها با نشستن پشت این میز می توانند از بروز دردها و گرفتگی های عضلانی جلوگیری کنند و تمرکز بیشتری داشته باشند.
  • میز توالت یا دراور: دراور و میز توالت یا همان میز آرایش ها را می توانیم از مهم ترین اجزای اتاق ها بدانیم. وظیفه آن ها، فراهم کردن جایی برای ذخیره لباس های تا شده و سایر لوازم است. اگر خرید میز مخصوص انجام امور آرایشی مد نظر شماست، می توانید آن را طوری سفارش دهید که تعدادی کشو در زیر صفحه و طبقاتی در اطراف آینه داشته باشد. بدین ترتیب، نقش یک دراور را هم برای اتاق فرزندتان ایفا می کند.
  • کمد: برخی لباس ها هستند که فرزند شما بیرون از خانه از آن ها استفاده می کند مانند لباس فُرم مدرسه. این البسه، باید همیشه منظم و اتو شده آویزان بمانند. آن ها را می توانید با چوب رختی به رگال داخل کمدها آویزان کنید. جعبه خرت و پرت ها و لوازم اضافی، ملحفه تا شده، حوله های اضافی، کفش ها و لباس های فصول دیگر سال و غیره را می توانید در طبقه های کمد بچینید.
  • میز مخصوص قرار دادن رایانه: بیشتر دانش آموزان عصر حاضر برای انجام تحقیقات و پروژه های متفرقه کلاسی خود، نیاز به رایانه دارند. اگر فرزند شما در مدرسه اش چنین سیستمی را در اختیار ندارد، شما در خانه می توانید این تجهیزات را در اختیارش بگذارید. ابتدا یک میز کامپیوتر بخرید و سپس، اقدام به خرید این لوازم کنید: کِیس رایانه، کیبورد، موس، نمایشگر، اسپیکر.
  • کتابخانه: نوجوان ها، تعداد زیادی کتاب دارند؛ برخی از آنها، کتب درسی و برخی دیگر، کتاب های رُمان و غیر درسی هستند. این یارهای مهربان را باید بتوانید جایی بگذارید که از آسیب و پاره شدن صفحه هایشان دور بمانند. بهترین جا برای آن ها، طبقه های یک کتابخانه چوبی است. اگر در اتاق فرزندان شما جا به حد کافی وجود دارد، از خرید آن غافل نشوید. در غیر این صورت، می توانید از سازنده های لوازم چوبی بخواهید آن را با وسیله ای مانند میز تحریر ادغام کنند.

  • میز مخصوص گیمرها: خرید میز گیمینگ برای نوجوانان علاقمند به بازی های رایانه ای، جزء خریدهای ضروری و اصلی به حساب می آید. این میز، طراحی متفاوتی از میزهای تحریر و لپ تاپ و کامپیوتر دارد. در ساخت آن، برای هر یک از لوازم مخصوص گیمرها جایی تعبیه می شود؛ مثلا نمایشگر یا نمایشگرها، صفحه مخصوص به خود را دارند که بالاتر از صفحه اصلی است.
  • لوازم دکوری: در کنار همه مواردی که گفته شد، باید به اهمیت بالای لوازم تزئینی در اتاق نوجوانان هم اشاره کنیم. فرش، پرده پانچی، آباژور و لوستر را از اصلی ترین این اقلام می توانیم بدانیم. حتما در انتخاب طرح و رنگ آن ها، به طرح و رنگ سایر وسایل و لوازم اتاق فرزندتان توجه کنید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین دکوری ها را بخرید.

خرید محصولات چوبی و کالای خواب با کیفیت برای اتاق نوجوان ها

هر کدام از محصولاتی که در این متن از آن ها نام بُردیم، مطمئنا باید از متریال درجه یک و طبق استانداردهای روز دنیا تولید شوند تا بهترین عملکرد و کارایی را داشته باشند. با توجه به تنوع طلبی افراد در سنین نوجوانی، بهتر است شما خرید خود را از فروشگاهی انجام دهید که هم کیفیت را سر لوحه کار تولید خود قرار دهد و هم رنگ و طرح های جدید و زیادی را برای آن ها در نظر بگیرد. فروشگاه های معتبر زیادی مانند فروشگاه اینترنتی سه گامه (www.segameh.com)، امروزه به کمک خط تولید حرفه ای خود اقدام به ساخت و عرضه کالاهای مختلف می کنند.

Rate this post
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *